Dzisiejsza data: niedziela, 12 lipca 2020 roku  http://www.przedszkole21.leszno.pl/ » CO SŁYCHAĆ U KUBUSIÓW!?    
Aktualności | GRUPY PRZEDSZKOLNE | METODY I FORMY PRACY | INNOWACJE PEDAGOGICZNE W PRZEDSZKOLU 
 


Naszą stronę odwiedziło juz 530671 osób.









CO SŁYCHAĆ U KUBUSIÓW!?

PROPOZYCJA DZIAŁAŃ, ĆWICZEŃ, AKTYWNOŚCI I ZABAW

TYDZIEŃ: 04.04.2020 DO 08.04.2020

WIELKANOCNE ZWYCZAJE

Cel główny:

Zachęcanie i wdrażanie dzieci do poznawania tradycji Świąt Wielkanocnych Cele szczegółowe: Rozpoznawanie, wskazywanie i próby nazywania SYMBOLI WIELKANOCY, Osłuchanie z nazwami: PISANKI, JAJKA, ZAJĄCZEK, BARANEK rozwijanie umiejętności działania zgodnie z instrukcją słowną, reagowania na polecenia rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie naśladownictwa

Dzień Dobry Kochane Kubusie.

Przygotowałam dla Was kolejne propozycje zabaw, do których wykonania gorąco Was zachęcam.

Ale może macie inne pomysły? Jeśli tak, dzielcie się z nimi na mesengerze.. Możecie również przygotować dla mnie Zadanie..

04.04.2020

Przeglądanie książeczek, jeśli macie to kartek świątecznych i wyszukiwanie na obrazkach zajączka, kurczaczka, jajek, baranka, bazi itp.(1.6;IV.9,19) Praca plastyczna do wyboru: ,”Baranek” „Kurczaczek”, „Jajo”(I.7, IV.1,8)

05.04.2020

Odpowiednia dawka ruchu jest bardzo ważna. Szczególnie dla dzieci. A jak je przekonać do sportu w domu? Mam na to sposób! Elementy losowania i niecierpliwego wyczekiwania na swoją kolej na pewno pomogą w zachęcaniu do aktywności. Magiczne koło to pomysł na zabawy ruchowe w domu. Włączcie energiczną muzykę i czas na wesołą gimnastykę. Kręćcie kołem, ile tylko dacie  radę!

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/dzieciakskaczacy.jpg

w proponowanym Magicznym kole możecie zmienić polecenia na krótsze ,np. skaczemy (jak zajączki), biegniemy(jak kurczaki), turlamy się(jak jajka) (I.5,II.4;III.8,)

06.04.2020

Wielkanocne PISANKI.

1.Najpierw posłuchajcie i obejrzycie film z piosenką na YouTube: PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE.. https://youtu.be/qKY9oeELKn4 (IV.7)

2.Przygotujcie sobie wydmuszki z jajek i malujmy wg własnego pomysłu, a jeśli nie macie farb możecie je ozdabiać wg innego pomysłu, np. oklejać skrawkami gazet lub posmarować klejem i obtaczać w kolorowych posypkach, które być może posiadacie w kuchni.(IV.8)

07.04.2020

Dzisiaj ZAJĄCZEK, dlatego przygotowałam propozycje zabaw z nim związanych. 1.Szukanie Zajączka poprzez rozłożenie w domu wyciętych z papieru lub kartonu kształtu jajek i rozłożenie ich w danym pokoju. Zadaniem dziecka będzie znalezienie po śladach jajek koszyczka ze smakołykami.(I.4,5;II.4,III.8)

2.„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

(Podczas tej zabawy dorosły porusza palcami u ręki- ważne jest osłuchanie się z wierszem i obserwacja rąk oraz naśladownictwo)(I.9,III.9,IV.15)

08.04.2020:

Dzisiaj czas na muzykowanie przy piosence WYGIBASY Z Naszej KLASY: Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy .: ihttps://youtu.be/OZTYeTEZ2wA.

OGLĄDAJĄC, SŁUCHAJĄC I WYKONUJĄC ĆWICZENIA poszerzamy słownictwo, rozwijamy naśladownictwo oraz koordynację wzrokowo- słuchowo- ruchową. (IV.7; I.5)

Z okazji świąt wielkanocnych życzę wszystkim, aby były one spędzone W ZDROWIU I W WESOŁEJ ATMOSFERZE.

PROPOZYCJE ZABAW , ĆWICZEŃ, PIOSENEK DLA DZIECI I RODZICÓW.

25.03.2020

KOCHANI RODZICE, GDYBYSMY CHODZILI DO PRZEDSZKOLA, TO REALIZOWALIBYŚMY TEMATYKĘ WIOSENNĄ: sadzilibyśmy rośliny, nasiona, cebulki roślin itp. Dlatego zachęcam do zrobienia tego w domu.

Można posadzić cebulę, szczypiorek, pietruszkę, rzeżuchę itp. W doniczce w ziemi lub na gazikach wyjałowionych w słoiku.

Są to zadania, które dzieci bardzo lubią, a przy okazji ćwiczą koordynację wzrokowo ruchową, palce rąk.

Przesyłam propozycje

( I.7;IV.11,18 )

26.03.2020

Pobawmy się na wesoło z piosenką.

Proponuję posłuchania, obejrzenia piosenki KTO JAK SKACZE oraz aktywnych ćwiczeń.

PIOSENKA NA You Tube. Wygibasy z naszej klasy: KTO JAK SKACZE.

OGLĄDAJĄC, SŁUCHAJĄC I WYKONUJĄC ĆWICZENIA poszerzamy słownictwo, rozwijamy naśladownictwo oraz koordynację wzrokowo- słuchowo- ruchową. (IV.7; I.5)

27.03.2020

Macie już posadzone rośliny, możecie obserwować ich wzrost, dlatego dzisiaj proponuje zabawy z nasionami w inny sposób. Potrzebna będzie tacka lub foremka do pieczenia oraz dowolne nasiona ,np. grochu, fasoli, itp. Wysypujemy nasiona na tackę i ręce pracują: rysujemy rączkami dowolne kształty, przesypujemy do innych naczyń, przekładamy ziarenko po ziarenku, przeliczamy.(I.7;IV.8)

To na tyle w tym tygodniu. Do zobaczenia wkrótce.,

WITAM PONOWNIE

W TYM TYGODNIU PROPONUJE UTRWALANIE KOLORU ZIELONEGO

30.03.2020

Szukamy w pokoju wszystkich zabawek koloru zielonego, ustawiamy je w szeregi, dzielimy na duże i małe.; twarde i miękkie.

Przy tej okazji robimy porządki w zabawkach(ha,ha), utrwalamy pojęcie kolor zielony, rozwijamy spostrzeganie wzrokowe i umiejętność klasyfikowania. (IV.11;12,

)

31.03.2020

Dzisiaj pobawmy się z galaretką zielona czyli np. o smaku agrestowym lub jabłkowym.

Ugotowaną i wystudzona galaretkę oglądamy, możemy rozdrabniać rękoma, smakować i wąchać czyli pracuje na raz wiele zmysłów.

Galaretkę możemy przekładać z ręki do ręki, do innych pojemników, przełożyć do ciepłej wody i obserwować jej rozpuszczanie się i zabarwianie wody na kolor zielony.(I.7;IV.8,12,13 )

Udanej Zabawy.

01.04.2020

Dzisiaj prima –aprilis , czyli psikusów moc

Pobawmy się w śmieszne minki: zróbmy straszne, wesołe i płaczące . Pobawcie się przed lustrem.

A potem schowajcie jakąś zabawkę i na przemiennie jej szukajcie..( I.5,II.1, III.8,9,IV.11)

Na koniec zapraszam do zabawy z piosenką MY JESTEŚMY ŻABKI

Znajdziecie ją na YouTube z serii śpiewające brzdące .

Słuchając, oglądając i naśladując skakanie żabek poszerzamy słownictwo, doskonalimy naśladownictwo i rozwijamy sprawność ruchową.

( I.5, IV.7)

02.04.2020

Dzisiaj pobawmy się plastycznie z zielona krepą i plasteliną.

Z krepy możemy ciąć lub drzeć zielone paski na „ trawkę”, a z plasteliny toczymy kulki różnej wielkości. Duże i małe.(I.7, IV.8)

Doskonalimy zdolności manualne i utrwalamy pojęcia: kolor zielony, duże, małe.

03.04.2020

Zapraszam do zabawy przy muzyce . Metoda Knilla na wesoło.

Podaję link.

https://youtu.be/qXSVtyZpJ18

Słuchając muzyki wykonujemy kolejne polecenia, np. Kołyszemy się, zginamy ręce, nogi itp.

A ponadto dzieci nabywają poczucie relaksu, wyciszenia, podejmują aktywność, mają poczucie świadomości własnego ciała. Zachęcam do spróbowania, a wierzę, ze będziecie ćwiczyć przy tej muzyce częściej. (I.5;IV.7)

Pozdrawiam. Do usłyszenia.

STYCZNIOWE NOWINY KUBUSIÓW MŁODSZYCH

 

„DBAMY O PTAKI ZIMĄ”

Przypomnimy sobie dlaczego należy dokarmiać ptaki, jaki pokarm jest dla nich zdrowy, poznamy nazwy ptaków, które zimują w naszym kraju, a podczas spacerów po parku będziemy obserwować ptaki i je nazywać.

 

„KOCHAMY BABCIĘ I DZIADKA”

Wzmocnimy więzi emocjonalne z najbliższymi członkami rodziny i zachęcimy dzieci do podtrzymywania rodzinnych zwyczajów i tradycji poprzez rozbudzanie empatii i uczenie właściwego reagowania na emocje i potrzeby innych. Kształtować będziemy właściwe postawy dzieci wobec osób starszych. Zorganizujemy imprezę o charakterze rodzinnym i przygotowanie program artystyczny. Nauczymy się ustalać kolejność zdarzeń przez wskazywanie ilustracji odpowiadającej fragmentowi wysłuchanego opowiadania o tematyce rodzinnej. Będziemy obcować ze sztuką, rozwijać zainteresowania plastyczne – rysowanie, malowanie, lepienie, tworzenie galerii prac dzieci, przygotowanie upominków dla dzieci.

 

„NA RATUNEK… ZANIM PRZYJEDZIE LEKARZ”

Po raz kolejny podejmiemy działania upowszechniające wiedzę na temat udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej wśród przedszkolaków. Przypomnimy sobie o sytuacjach zagrażających naszemu bezpieczeństwu. Zaznajomimy się z numerami telefonów służb ratunkowych działających na terenie naszego kraju. Przygotujemy się  do wykonania prostych czynności ratowniczych (sprawdzenie przytomności i oddechu osoby poszkodowanej). Będziemy ćwiczyć słuch poprzez rozróżnianie dźwięków z otoczenia. Rozwijać będziemy nasze umiejętności matematyczne poprzez dopasowywanie do pary, segregowanie według kształtu i koloru. 


 

GRUDZIEŃ U KUBUSIÓW MŁODSZYCH

"W ŚWIĄTECZNYM NASTROJU" 

Z racji że jesteśmy wyjątkowym przedszkolem weźmiemy udział w rozstrzygnięciu Międzyprzedszkolnego Konkursu Plastycznego „Pomóż mi Przyjacielu – integracja w oczach dziecka” w ramach  obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. Z tej samej okazji promować będziemy idee integracji w naszym przedszkolu w ramach spotkania społeczności przedszkolnej.                                                    Święta Bożego Narodzenia są dla wszystkich ludzi a zwłaszcza dla dzieci, szczególnym przeżyciem. Najbardziej jednak ekscytujący i absorbujący jest okres przedświąteczny, w którym planujemy, robimy zakupy, sprzątamy, dekorujemy... W przedszkolu, tak jak w każdej rodzinie, dzieci przygotowują się do Świąt. Aby i w tym roku mogły cieszyć się i przeżywać tę świąteczną atmosferę w przedszkolu, przybliżymy tradycje, symbole i zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Spotkamy się z rodzicami na warsztatach „W Kubusiowej piernikarni” gdzie wspólnymi siłami przygotujemy korzenne ciasto i upieczemy pierniki. Poznamy tradycyjne potrawy wigilijne. Wspólnie z rodzicami weźmiemy udział w grupowej wigili oraz zaprezentujemy się w przedstawieniu świątecznym. Podczas świątecznego spotkania z przyjaciółmi z SP 6rzygotujemy dekoracje świąteczne i będziemy przeżywać radość ze wspólnego działania. Śpiewać będziemy kolędy i nauczymy się piosenki o tematyce świątecznej z wykorzystaniem gestów systemu MAKATON. Weźmiemy udział w spotkaniu z Mikołajem i Gwiazdorem. Celebrować będziemy też przedszkolną Wigilię podczas której zasiądziemy do świątecznego obiadu. 

 

 

W LISTOPADZIE U KUBUSIÓW MŁODSZYCH


- wybierzemy się na spotkanie z kolorem czerwonym w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Wielozmysłowe poznawanie kolorów dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych”

- zaprosimy przedszkolaków na spotkanie z ratownikami medycznymi, którzy opowiedzą nam o swojej pracy i pokażą wyposażenie karetki, w ramach podsumowania drugiego bloku innowacji pedagogicznej „Entliczek – Pentliczek, jestem mały ratowniczek” - „Wielcy ratownicy”

- powoli będziemy przygotowywać się do zimy i rozmawiać będziemy o naszych ubraniach, a w celu uświadomienia zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego ubierania się do panującej pogody odwiedzimy gabinet higienistki w Szkole Podstawowej nr 12

- zorganizujemy dla naszych przedszkolaków i ich rodziców konkurs plastyczny „Ratownik medyczny – bohater dnia codziennego”

- w ramach rozwijania u naszych przedszkolaków empatii, chęci niesienia pomocy potrzebującym w związku z tematyką roczną dotyczącą pierwszej pomocy zorganizujemy i przeprowadzimy zbiórkę charytatywną dla potrzebujących w Afryce „Opatrunek na ratunek”