Dzisiejsza data: niedziela, 12 lipca 2020 roku  http://www.przedszkole21.leszno.pl/ » TYGRYSKOWE INFORMACJE    
Aktualności | GRUPY PRZEDSZKOLNE | METODY I FORMY PRACY | INNOWACJE PEDAGOGICZNE W PRZEDSZKOLU 
 


Naszą stronę odwiedziło juz 530686 osób.









TYGRYSKOWE INFORMACJE

Treści wychowawczo - edukacyjne dla dzieci z grupy „Tygryski”

30.03- 3.04.2020r

Temat: WIOSENNE PRZEBUDZENIA.

Treści programowe:

Przyroda wiosną • obserwowanie zmian zachodzących wiosną – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy) (6)

• poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin (światło, temperatura, wilgotność) (6), (5)

Uprawa roślin i hodowla zwierząt

• zachęcanie do uprawy roślin doniczkowych w domu – dbanie o nie: umieszczania w nasłonecznionym miejscu, podlewania, rozsadzania itp. (6), (5)

• Procesy poznawcze: Pamięć

• skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawianych wierszy, opowiadań (6), (5)

Początkowa nauka czytania i pisania

• wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie. (6)

Przygotowanie do czytania

• czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań). (6)

Próby czytania

• rozpoznawanie poznanych liter małych i wielkich (6), (5)

Elementy matematyki

• wykorzystywanie kodowania do orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych. (6),(5)

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne- dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w których powstają.

Treści edukacyjne dla Tygrysków:

Poniedziałek ( IV 8, IV 4, IV 7, I 7)

„Zabawy z literka U”

Zad. 1 Ułóż schemat słów ule, Ula.

Forma zabawy:

Dla Tygrysków starszych:

 Budowanie schematów słów ule, Ula- dzieci układają tyle białych kartoników ile słyszą głosek w słowie. Połóż czerwoną plastelinę lub kredkę pod białym kartonikiem, gdzie znajduje się litera u. Połóż tyle kartoników ile słyszysz sylab.

 Wymawianie głoski u długo: uuuuuuuuuuuuuuu….

Wymawianie głoski krótko: u, u, u, u, u……

Przypomnienie: głoska u jest samogłoską i zaznaczamy ją na czerwono

 Praca z kartą pracy str 34-35 zaznacz okienka z poznana literą na czerwono, zaznacz literę u w wyrazach. Przeczytaj podane słowa na str 35

Dla tygrysków młodszych:

 Wymawianie głoski u długo: uuuuuuuuuuuuuuu….

Wymawianie głoski krótko: u, u, u, u, u……

 Podziel na sylaby słowa ulica, ule, ubranie,

 Praca z kartą pracy str 58, nazwij obrazki podziel ich nazwę na sylaby, pokoloruj WSZYSTKIE obrazki , zaznacz poznaną literkę u w wyrazach.

Zad 2 Utrwalamy poznaną piosenkę „ Wiosenne buziaki”- zapraszam chętne i odważne dzieci do nagrania śpiewanej przez Was piosenki i przesłania jej na prywatną stronę nauczyciela lub na grupę messanger, whatssapp. ( załącznik nr 1)

Zad 3. Dla chętnych dzieci pokoloruj kolorowankę „ Wiosenna mandala” ( załącznik nr 2)

Wtorek ( I 7, II 11, IV 6, IV8, IV 18 , IV 3, IV 5 )

„ Poznajemy czynniki niezbędne do życia roślin”

Zad. 1 Zakładamy hodowlę szczypiorku

Informacja dla dzieci :

Świeży szczypior to bardzo smaczny i zdrowy dodatek do potraw i kanapek. Jego wzrost następuje dzięki zgromadzonym w cebuli w czasie wegetacji substancji zapasowych. Do tego procesu konieczne mu jest źródło światła, powietrze, woda i ziemia.

Jakie znasz rośliny cebulowe? Np.: hiacynt, tulipan, narcyz, żonkil, …..

Odpowiedz na pytanie Czego potrzebuje roślina aby żyć?

Zakładamy hodowlę szczypiorku:

Przygotuj: słoik, gazę, gumkę recepturkę, małą cebule.

Wykonanie: Nalej do słoika zimną wodę, nałóż gazę na słoik, przytrzymaj ją gumką recepturką, zrób w gazie takie wgłębienie, aby włożona na nią cebula dotykała wody. Obserwuj każdego dnia co się dzieje. Pamiętaj aby dolewać wodę.

Tygryski młodsze: Po kilku dniach obserwacji narysuj obrazek, co przedstawia twoja hodowla. Wykonaj kartę pracy ze str 66- rysuj cebulę bez odrywania kredki od kartki.

Tygryski starsze : Załóżcie kalendarz obserwacji ( kartka A 4) codziennie przy pomocy dorosłych zapisujcie datę ( tak jak robiliśmy to przy kalendarzu pogody) oraz narysujcie obok daty jak wygląda Wasza hodowla w danym dniu.

Zad 2. Praca plastyczna „ Wiosenne kwiaty”

Przygotuj farby i widelec, umocz widelec w farbie i odciskaj kwiatki na kartce, następnie dorysuj łodygi i trawę. Jeśli nie masz farb możesz narysować kwiaty kredkami. Wykonane prace chętnie zobaczę, można wstawiać zdjęcia na grupie messanger lub w prywatnej wiadomości do nauczyciela.

Zad 3. Realizując nasz projekt „ Mały miś w świecie wielkiej” posłuchajcie bajki czytanej przez Macieja Barańskiego pt „ Książkożerca” https://youtu.be/UFEOhfxVP9A . Opowiedz mamie lub tacie co zapamiętałeś/ zapamiętałeś z bajki. POLECAM bardzo fajna bajeczka 

Środa ( I8, I 5, II 9, IV 14, IV 7, IV 4)

Zabawy muzyczno- ruchowe

Zad. 1 Zapraszam do opowieść ruchowej połączonej z ćwiczeniami ortofonicznymi – Wiosno, gdzie jesteś?

Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których opowiada Rodzic.

Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu ( dz. maszeruje w miejscu) i jej poszukać (dz. maszeruje w prawo, a następnie w lewo, idzie przed siebie). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (dz. naśladuje poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (dz. naśladuje śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (dz. biegają na paluszkach z szeroko rozłożonymi rękami),a potem brodziły po trawie, wysoko podnosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (dz. maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (dz. cicho naśladuje klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (dz. naśladuje żabie skoki). Nawoływały się cichutko (dz. cicho kumka), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (dz. przeciągają się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową ( dz. naśladuje brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (dz. biega i wymachuje rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (dz. naśladuje wąchanie kwiatów),a potem głośno kichnął (dz. kicha: aaa… psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (dz. maszeruje, uśmiechając się do siebie).

Zad. 2 Zabawa Taniec promyków z chusteczkami higienicznymi. Zabierzcie proszę dwie chusteczki higieniczne. Tygryski jesteście teraz promykami słońca. W rytmie piosenki Wiosenne buziaki wykonujcie dowolne improwizacje ruchowe machając chusteczkami. Miłej zabawy 

Zad 3 Utrwalamy poznana literę U, poproś rodzica o plastikową tackę, nasyp na nią mąkę lub kaszkę manną tak aby przykryć całą powierzchnię. Napisz palcem na mące wielką i małą literę u.

Dodatkowo dzieci starsze – napisz na mące lub kaszce inne litery, które znasz, możesz napisać też krótkie wyrazy.

Czwartek ( IV 15, IV 14, IV 7, IV 11, I 5)

Zabawy matematyczne z kodowaniem

Zad. 1

Dla starszych Tygrysków: Kodowane, wykonaj kartę pracy ze strony 38-39 poruszaj się zgodnie z wskazówkami. Zaznaczaj odpowiednia liczbę kratek wg podanego szyfru.

Dla młodszych Tygrysków: kodowanie karta pracy zaprowadź pszczółkę do ula. Pokoloruj pola zgodnie z kodem umieszczonym na dole karty pracy.

Zad. 2 Pobaw się z nami w zabawę „ Ty skacz”- załącznik zabawa nagrana przez nauczyciela. Przygotuj kartki lub stare gazety, przyklej je do podłogi taśmą klejącą i baw się z nami. Dodatkowo wysyłam załącznik z sama piosenką. Miłej zabawy  ( załącznik nr 3)

Zad. 3 ZADANIE DLA CHĘTNYCH – wykonaj kartę ( załącznik 4) jeśli masz pisaki możesz pisać po śladzie pisakami.

Piątek ( II 11, IV 5, IV 18, IV 6, I 7 )

Słuchamy opowiadania

Zad. 1 Wysłuchaj opowiadanie nagrane przez nauczyciela pt „Ozimina” A. Widzowskiej (załącznik 6). Po wysłuchaniu odpowiedz na pytania

− Co to jest ozimina?

− Gdzie poszli Olek z dziadkiem?

− Jakie oznaki wiosny widzieli?

− Co to są bazie-kotki?

− Co robiła Ada?

− Co to są robale?

Zad. 2 Praca plastyczna BAZIE KOTKI karta do wydruku ( załącznik niżej )

Poproś mamę o waciki kosmetyczne, powycinaj z nich małe kółeczka. Jeśli masz brązowy papier WYDRZYJ z niego brązowe cienkie łodygi, przyklej do wazonu, na gałązkach poprzyklejaj wycięte wcześniej kółka. Pokoloruj wazon wg własnego pomysłu. Możesz wysłać mi zdjęcia z wykonanego zadania- chętnie obejrzę prace 

Zad. 3. Przypomnij sobie zabawę „ My klepiemy do rytmu” ( załącznik nr 6 ) i pobaw się z bliskimi.

LISTOPAD U TYGRYSKÓW


- Spotkanie z Panem Prezydentem Leszna, Łukaszem Borowiakiem

- Wycieczki do Szkoły Podstawowej nr 12 i Szkoły Podstawowej nr 13

- Urodziny Klaudiusza i Nikodema

- Wycieczka do sklepu rowerowego

- Innowacja pedagogiczna „Entliczek – Pentliczek, jestem mały ratowniczek” – podsumowanie tematyki tygodniowej „Wielcy ratownicy”, „Apteczka małego ratownika”