Dzisiejsza data: poniedziałek, 13 lipca 2020 roku  http://www.przedszkole21.leszno.pl/ » KUBUSIE STARSZE I ICH NOWINY    
Aktualności | GRUPY PRZEDSZKOLNE | METODY I FORMY PRACY | INNOWACJE PEDAGOGICZNE W PRZEDSZKOLU 
 


Naszą stronę odwiedziło juz 530701 osób.









KUBUSIE STARSZE I ICH NOWINY

Propozycje zabaw i działań dla „Kubusiów Puchatków” gr VI

Dzień dobry Kochani! W tym tygodniu jeszcze trochę wiadomości o Wiośnie.

Poniedziałek 30.03.2020

Dzisiaj bocian w roli głównej. 1. Zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku pt. „Bocian i wiosna”. Wywiad z panem Bocianem przeprowadza krasnal Tadzio. (IV5,6 IV18) https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw Fajny ten krasnal Tadzio - prawda? 2. Czas na piosenkę. Posłuchajcie proszę piosenki o boćku. (IV6,7) https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM Możecie sobie klaskać do rytmu, uderzać dłońmi o kolana lub wystukiwać rytm np. drewnianą łyżką (oczywiście jak mama pozwoli) 3. Zabawcie się w boćka chodząc, wysoko unoście kolana, ręce wyprostujcie przed sobą (to będzie dziób bociana) i jak potraficie możecie naśladować jego klekot kle,kle,kle. (I4,5) 4. Na koniec proponuję posłuchać prawdziwego bocianiego klekotania. (IV6) https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w 5. Czas na II śniadanie, a po śniadaniu kochani nie zapomnijcie umyć zębów. (I1,3)

Wtorek 31.03 2020

Środa 01.04.2020

Czwartek 02.04.2020

PAMIĘTAJCIE !!!

Dziś bawimy się z mamą lub tatą a może z babcią lub dziadkiem wg metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. (I5,I4)

Jeśli masz ochotę możesz przebrać się w wygodny strój sportowy, przecież już prawie samodzielnie potrafisz to zrobić. (I2)

Oto kilka propozycji: • Witamy się z dzieckiem znaną już piosenką „ Witaj….,witaj…jak się masz itd • „Tapczan” - dorosły kładzie się na wznak – dziecko kładzie się na dorosłym. • „Naleśnik” - dorosły zawija dziecko w koc (jak naleśnik) i toczy po podłodze. • „Tunel”- dorosły staje w rozkroku, a dziecko przechodzi pod tunelem. • „Skała”- dorosły klęka na kolanach podpierając się rękami. Dziecko usiłuje przewrócić „skałę” • „Pociąg”- dorosły siedzi na podłodze, bierze dziecko między swoje nogi (tyłem do siebie), odpycha się rękami i wagoniki jadą przed siebie, jadą do tyłu, można zamienić się rolami i wtedy dziecko będzie za rodzicem. „Paczka” – dorosły zwija się w paczkę-kłębek, dziecko próbuje rozwiązać paczkę tzn. rozprostować nogi i ręce osoby dorosłej. Można zachęcić dziecko do zrobienia paczki.

Piątek 03.04.2020

1.

Dziś proponuję zajęcia plastyczne podczas, których wykonacie bociana. Przygotujcie proszę 3 waciki kosmetyczne, białą, czerwoną i czarną kartkę papieru, nożyczki, kawałek zielonej krepy, klej, czerwoną słomkę (jeśli nie macie w domu kolorowych kartek, krepy i słomki równie dobrze możecie to zastąpić kredkami w tym kolorze lub farmami czy mazakami. (I7,8,9 IV 8,11) Pomocny może być filmik z instrukcją: https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI

2.

Mam nadzieję kochane dzieci, że po skończonej pracy pomogliście posprzątać. Wiem, że tak! Dziękuję. (I7)

3. Może macie ochotę jeszcze trochę poruszać się? Wiem, że tak. Wobec tego zapraszam do znanej Wam piosenki ruchowo- naśladowczej ze śpiewem o częściach ciała „Nóżki robią tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, rączki robią klasku klask, klasku, klasku klask….. (I5,IV7)

https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI

4. Dziękuję za udział w proponowanych aktywnościach.

TREŚCI EDUKACYJNE, WYCHOWAWCZE I TERAPEUTYCZNE

DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

„Kubusie Puchatki” gr. VI

EDUKACJA ZDALNA

30.03 – 03.04.2020

Temat: WITAJ WIOSNO

TREŚCI PROGRAMOWE:

• WARSTWA BIOLOGICZNA – Rozwój fizyczny – Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

• WARSTWA PSYCHOLOGICZNA – Początkowa nauka czytania i pisania – Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach oraz podejmowanie działalności plastycznej

• WARSTWA PSYCHOLOGICZNA – Procesy poznawcze - Spostrzeganie wzrokowe

- obserwowanie: − tego, co znajduje się najbliżej dziecka − czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania

• WARSTWA PSYCHOLOGICZNA – Przyroda – Obserwacja przyrody

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu • WARSTWA PSYCHOLOGICZNA – Przyroda – Przyroda wiosną

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bociana), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

• WARSTWA PSYCHOLOGICZNA – Przyroda – Uprawa roślin i hodowla zwierzą

• WARSTWA PSYCHOLOGICZNA – W świecie techniki – Działalność badawcza

- naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.).

Poniedziałek 30.03.2020

KLE,KLE BOĆKU

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci! Witam Was serdecznie w naszym wirtualnym przedszkolu po weekendowej przerwie :-) Mam nadzieję, że rodzinny relaks się udał :-) Od poniedziałku czeka Was mnóstwo zabaw z wiosną i jej oznakami w roli głównej :-) • Czy w Twoim domku masz książeczki o zwierzątkach? Jeśli tak - poszukaj ich i obejrzyj/poczytaj razem z rodzicem – może wypatrzycie ptaki wracające wiosną do naszego kraju, lub zwierzątka, które budzą się z zimowego snu.

Dzisiaj utrwaliliście też sobie informacje o wiośnie i poznaliście bociana, jeśli macie jeszcze ochotę: • Obejrzyjcie i posłuchajcie raz jeszcze piosenki o bocianie… tym razem z wykorzystaniem symboli AAC.

I koniecznie • Zajrzyjcie do Przedszkola Misiowej Mamy, gdzie w tym tygodniu czeka na Was mnóstwo zabaw z wiejskimi zwierzątkami w roli głównej Pieski, kotki, kaczuszki, koniki...Lubicie je?

Zasoby domowe

Realizacja zajęć edukacyjnych B. Szpurka

Piosenka „Kle, kle boćku”

https://drive.google.com/file/d/1f2DsUlGNvzahDoFUsuQYzZnuDJPqbJoa/view?fbclid=IwAR3nlN-bjMbiNtV1hjRph_Df_fkDYUWTBeZuzpLwCGq0yCJ4zV4CL-NHcV0

Załącznik 4 PRZEDSZKOLE MISIOWEJ MAMY” na profilu facebookowym Misiowa Mama

Wtorek 31.03.2020

ZAKŁADAMY DOMOWY WIOSENNY OGRÓDEK

Witajcie Drodzy Rodzice i moje Drogie Przedszkolaki w naszym wirtualnym przedszkolu ?

Już wiecie, że gdy przychodzi wiosna wszystko wkoło zieleni się i zakwita, dlatego by zrobiło się jeszcze bardziej zielono zachęcam Was do • założenia wiosennego kącika przyrody w Waszych domach. Poproście rodziców lub rodzeństwo o pomoc i wspólnie zasadźcie cebulę na szczypiorek, lub wysiejcie rzeżuchę czy owies, które z pewnością przydadzą się na nadchodzące święta. O tym jak to zrobić pokażę Wam w prezentacji, którą dla Was przygotowałam ? • Pamiętajcie o tym by pochwalić się Waszymi działaniami. Prześlijcie je na naszą Kubusiową grupę na WhatsUp ? • Jeśli nasza tematyka nie przypadła Wam do gusty lub macie więcej czasu zapraszam Was na internetową stronę Ministerstwa Edukacji Narodowej, które proponuje temat: "Woda źródło życia".

Można go wykorzystać ;-) Do dzieła! Miłego dnia i udanej zabawy ?? Pozdrawiam Benia Budzińska

Załącznik 11 Prezentacja multimedialna „W NASZYM OGRÓDECZKU” Internetowa strona MEN https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/woda-zrodlo-zycia

Środa 01.04.2020

ZAJĘCIA RUCHOWE Z WYKORZYTSANIEM PROGRAMU AKTYWNOŚCI CH.KNILLA

Witam serdecznie Kubusiowa Rodzinko w naszym wirtualnym przedszkolu :) Dziś środa więc zgodnie z naszym tygodniowym rozkładem zajęć ćwiczenia ruchowe! Przygotowałam dla Was prezentację z wykorzystaniem Programu Aktywności Ch. Knilla z nowym filmikiem ;)

• Program wprowadzający Ch. Knilla

• Wiem, że lubicie układać puzzle ? dlatego proponuję Wam do ułożenia wiosenne puzzle, które można wydrukować dwukrotnie – jedna kopia posłuży jako wzór, a drugą kopię trzeba dodatkowo pociąć nożyczkami – dzięki temu będziemy ćwiczyć ręce ?️ i umiejętność prawidłowego chwytu narzędzia oraz cięcia po linii ✂️

• Dziś też czas na muzykowanie. Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka - co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i wykonaj wiosenny koncert ?

Do dzieła Kochani ? Pozdrawiam Benia Budzińska

Załącznik 12 Prezentacja multimedialna Załącznik 13 i 14 Karty pracy WIOSENNE PUZZLE Zasoby domowe

Czwartek 02.04.2020

DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

Droga Kubusiowa Rodzinko!

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu! Autyzm jest wśród nas. Wystarczy go poznać. Wystarczy zrozumieć, aby zmienić świat osób z autyzmem na lepszy.

• Kochane Przedszkolaki, na znak solidarności z osobami z autyzmem ubierzcie się na niebiesko.

• Przesyłam Wam też kolorowankę do pokolorowania, niech Wasze rączki poćwiczą prawidłowy chwyt kredki ✍️

• Naszych Drogich Rodziców zapraszam na Niebieski Live! W tym roku nie możemy spotkać się z Wami na żywo, dlatego zapraszamy Was relację live na Facebook!

Podczas naszego Niebieskiego Live'a dowiesz się: -jakie zachowanie powinny zwrócić Twoją uwagę? - gdzie się udać po pomoc? - jak wygląda diagnoza? - ekspert opowie o tym jak wygląda badanie - często pytacie nas o to w obawie, że Wasze dziecko nie da rady i martwicie się jak je do niego przygotować - będą również konkursy z nagrodami - a do wygrania m.in NOWY ROWER NA WIOSNĘ!

Bądźcie z nami 2 kwietnia o godzinie 18:00 - zaświeć się na niebiesko dla Autyzmu!

• Propozycje zajęć ruchowych dla dzieci

Załącznik 15 Kolorowanka Dzień Świadomości Autyzmu Relacja live na Facebook https://www.facebook.com/events/2248161698826661/?active_tab=about

Realizacja B. Szpurka

Piątek 03.04.2020

Moje drogie Przedszkolaki, dziś ostatni dzień pracy w tym tygodniu. Nauczyliśmy się sporo o wiośnie. Dziś chciałabym Wam zaproponować wiosenne zabawy, które usprawnią Wasze oczy ?, dlatego

• przesyłam Wam kilka kart do zajęć rewalidacyjnych w Waszym domu rozwijających percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo – ruchową

• Zrób śmieszną minkę. Poproś mamusię/tatusia, aby spróbowała zrobić taką samą. Stańcie razem przed lustrem i popatrzcie na siebie podczas wykonywania zabawy- będzie duuuuuuuuuużo śmiechu ?

• Zadbaj o zdrowie - zjedz ulubiony owoc lub warzywo. Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?

Powodzenia! Pozdrawiam Benia Budzińska

Propozycje zajęć edukacyjno – plastycznych dla dzieci

Załącznik 16,17,18 Zajęcia rewalidacyjne – karty pracy rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo ruchową Realizacja B. Szpurka

Chętnie zobaczymy efekty Waszych zabaw, prześlijcie je do nas na naszą Kubusiową grupę na WhatsUp ?

Pozdrawiam Benia Budzińska

PLAN PRACY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC

MARZEC 2018

 

 TEMAT KOMPLEKSOWY :   NADCHODZI WIOSNA- POZNAJEMY JEJ OZNAKI                            

  TREŚCI PROGRAMOWE:

       Poznajemy przyrodę – wiosna

  • Obserwowanie zmian zachodzących przyrodzie przed zbliżającą się wiosną: np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, pierwsze powracające ptaki, pojawiające się pierwsze kwiaty
  • Poznawanie zwiastunów wiosny: pojawienie się pąków na drzewach i krzewach
  • Zakładanie w sali zielonego ogródka

Nasza sprawność ruchowa – wspomaganie rozwoju ruchowego

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych wykorzystaniem standardowych metod oraz metod twórczych np. W.Sherborne, CH. Knilla
  • przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem

 Dbamy o nasze zdrowie – zdrowy tryb życia

  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu
  • przeplatanie aktywności ruchowej z odpoczynkiem

 Ćwiczymy pamięć i koncentrację uwagi – rozwijanie uwagi

  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach,  plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi

 Uczymy się czytać – przygotowanie do czytania

  • obserwowanie osoby dorosłej czytającej książki, czasopisma
  • naśladowanie czytających dorosłych, np.: zabawa w czytanie
  • obserwowanie napisów np.: nazw związanych z wiosną  (wiosna, bocian, kwiaty, deszcz, żaba)


1. ZABAWY Z PORAMI ROKU  (Poniedziałek 05.03.18)

2. PIERWSZE KWIATY  W NASZYM KĄCIKU  (Wtorek 06.03.18)

3. WIOSNA W TRÓJWYMIARZE – PRZEGLĄDARKA POGODOWA (Środa 07.03.18)

4. ZABAWY I ĆWICZENIA RUCHOWE (czwartek 08.03.18)

5. OD NAJWIĘKSZEGO DO NAJMNIEJSZEGO WG MONTESSORI  (Piątek 09.03.18)

6. POWRACAJĄCE PTAKI – BOCIAN (Poniedziałek 12.03.18)

7. INSTRUMENTACJA PIOSENKI „ŻABKA” (Wtorek 13.03.18)

8. WIOSENNE PORZĄDKI W OGRODZIE (Środa 14.03.18)

9. ZABAWY I ĆWICZENIA RUCHOWE (czwartek 15.03.18)

10. METODA DOBREGO STARTU-SIEDZI ZAJĄC POD MIEDZĄ (Piątek 16.03.18)                                                                                                                                                                                                                                                         

TEMAT KOMPLEKSOWY :  PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH                          

TREŚCI PROGRAMOWE:

Nasze rodziny- organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami Wielkanocy
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji , miłości

Uczymy się czytać – przygotowanie do czytania

  • obserwowanie osoby dorosłej czytającej książki, czasopisma
  • naśladowanie czytających dorosłych, np.: zabawa w czytanie
  • obserwowanie napisów np.: nazw związanych z Wielkanocą (Wielkanoc, zając, koszyczek, śniadanie, bazie, palmy)


1. OPOWIADANIE NADCHODZĄ ŚWIĘTA WIELKANOCNE (Poniedziałek 19.03.18)

2. HISTORYJKA OBRAZKOWA PRZYGODA ZAJACZKA (Wtorek 20.03.18)

 

3. ŚWIATOWY DZIEŃ ZAEPOŁU DOWNA – KOLOROWA SKARPETKA (Środa 21.03.18)

4. ZABAWY I ĆWICZENIA RUCHOWE (czwartek 22.03.18)

5. DZIEŃ TALENTÓW  (Piątek 23.03.18)

6. WIELKANOCNE PISANKI JAJKA MALOWANE (Poniedziałek 26.03.18)

7. WYJAZD NA WARSZTATY WIELKANOCNE DO ZSS (Wtorek 27.03.18)

8. ZAJĄC I ŚNIADANIE WIELKANOCNE (Środa 28.03.18)

9. ZABAWY I ĆWICZENIA RUCHOWE (czwartek 29.03.18)

10. OZDOBY WIELKANOCNE(Piątek 30.03.18)